Loading...
Friday 5 April 2013

Dua suspek edar 420g heroin ditahan


Kuala Terengganu: Polis menahan dua lelaki disyaki pengedar dadah bersama 420 gram heroin di rumah di Kampung Bukit Tunggal, di sini.

Mereka ditahan dalam serbuan Rabu lalu oleh pegawai dan anggota Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Ibu Pejabat Polis Kontinjen Terengganu kira-kira jam 11 malam.
Ketua JSJN negeri, Superintendan Md Tahir Kasim, berkata serbuan dilakukan hasil maklumat orang awam.

Katanya, ketika serbuan, dua suspek enggan membuka pintu rumah, sebaliknya cuba melarikan diri menyebabkan polis menendang pintu untuk masuk dan berlaku pergelutan.

Serbuk putih dalam 100 botol 

“Polis menemui satu bungkusan plastik dan di dalam ada 100 botol mengandungi serbuk putih dipercayai dadah di dalam bilik rumah berkenaan.

“Nilai 420 gram heroin yang dirampas itu dianggarkan RM55,000,” katanya pada sidang media di Bilik Media IPK Terengganu, di sini, semalam.
Md Tahir berkata, kedua-dua suspek berusia 24 dan 35 tahun itu berasal dari Kuala Terengganu dan hasil ujian air kencing mereka juga didapati positif dadah.

Katanya, polis juga mendapati suspek berusia 35 tahun itu mempunyai dua rekod kesalahan lampau berkaitan dadah.

“Dua suspek terbabit direman hingga Rabu ini dan kes disiasat mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952 yang jika sabit kesalahan boleh dikenakan hukuman gantung sampai mati,” katanya.
sumber

0 comments:

Post a Comment

 
TOP